DEL DIBUIX I LA FOTOGRAFIA AL GRAVAT

En aquest curs experimentarem amb les planxes de polímer, podem fer fotogravats de dibuixos, textos i fotografies i obtenir una estampa més propera al gravat tradicional.

Aquest procés no és tòxic, les planxes es revelen amb aigua i l’estampació  de les planxes és bastant senzilla.

 

 

 

Aquestes planxes es componen d’una capa de polímer sensible a la llum unida amb una capa adherent al suport que potser alumini, acer o polièster. La indústria les fa servir per impressió flexogràfica, són solubles a l’aigua i es poden fer grans tirades.

Podem fer transferència de dibuixos, textos i fotografia amb resultats pictòrics i obtenir una estampa amb relleu i textura més propera al gravat tradicional.

Estamparem sobre diferents papers, tradicionals, fets a mà, paper Japó i farem estampació monocolor, color i sobreimpressió.

 

L’objectiu d’aquest curs és experimentar amb les planxes de polímer i a partir d’un dibuix o una fotografia fer una planxa de fotogravat que ens permet estampar una edició de gravat sobre diferents tipus de paper. És un procés no tòxic i més ràpid que fer un gravat tradicional.

 

Amb els coneixements tècnics d’aquest curs tindràs autonomia per experimentar fent fotogravats que pots combinar  imprimint amb gravats tradicionals.

Obrim una nova línia d’expresió dins del gravat amb aquesta tècnica de transferència d’imatges.

 

Material:

El primer dia us explicaré el material  que cal portar pel curs i amb una planxa de mostra farem tot el procés d’insolació  i revelat del polímer  per obtenir un fotogravat.

 Només cal portar una llibreta per fer apunts el primer dia.

1/1/2020
PÚBLIC OBJECTIU:

Aquest curs va dirigit a les persones que tinguin interès per les diferents tècniques del gravat. No cal tenir coneixements previs.

HORARI:

Dilluns de 17.30 a 20.30h

DATES:

Del 2 de octubre al 4 de diciembre (10 sesiones / 30h)

PREU:

socio 220€ / no socio 340€

Tornar al llistat